جبلی: سلبریتی‌ها همکاران رسانه ملی هستند/ در عرصه موسیقی همچون سایر حوزه‌های فرهنگی کم‌کاری کرده‌ایم/ مثلث مردم، چهره‌ها و رسانه ملی راهگشا خواهد بود 

14:18 - 18 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۴۳۹
جبلی: سلبریتی‌ها همکاران رسانه ملی هستند/ در عرصه موسیقی همچون سایر حوزه‌های فرهنگی کم‌کاری کرده‌ایم/ مثلث مردم، چهره‌ها و رسانه ملی راهگشا خواهد بود 
رئیس سازمان صدا و سیما ضمن اشاره به فعالیت چهره‌ها و سلبریتی‌ها به عنوان همکاران رسانه ملی بر کم‌کاری رادیو و تلویزیون در عرصه موسیقی تاکید کرد. 

خبرگزاری میزان - پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر آثاری را با مدیریت مستندسازان ایرانی در فضای بین‌المللی در دست تولید داریم؛ مستندهای بسیار فاخری که در آینده نزدیک از آن‌ها رونمایی خواهد شد. علاوه بر آن مستندسازان توانمندی هم در منطقه و هم در جهان هستند که آماده همکاری با هنرمندان و مستندسازان ایرانی هستند. 

وی افزود: علاوه بر آن چه که در اهداف جشنواره مستند اعلام شده است، ما می‌توانیم میزبان آثار فاخر مستندسازان بین‌المللی و منطقه باشیم؛ این کاری است که امیدوارم همکاران ما بتوانند زمینه آن را در دوره‌های آینده جشنواره مستند فراهم کنند. در حال حاضر تجربه مستندسازی مشترک بین‌المللی وجود دارد، امیدوارم زمینه عرضه و به نمایش در آمدن این آثار هم در جشنواره سال آینده فراهم شود. 

جبلی درباره پخش مستندهای فاخر از رسانه ملی گفت: طبیعتا یکی از بدیهی‌ترین کمک‌های رسانه ملی به حوزه مستندسازی عرضه و نمایش این آثار روی آنتن تلویزیون است. خیلی از عزیزان مستندساز بودند که وقتی برای اولین بار اثرشان از شبکه مستند یا بقیه شبکه‌های صدا و سیما پخش شد، به جشنواره‌های ملی و بین‌المللی دعوت شدند، اما در کنار این ما حتما باید حمایت‌های دیگری هم از عزیزان مستندساز به عمل آوریم. من در آینده نزدیک حتما یک جلسه کاری با چهره‌های مستندساز کشور خواهم داشت؛ علاوه بر اینکه در ساختار سیما هم ظرفیت جدیدی با عنوان مدیریت مستند در مرکز سیمرغ ایجاد کردیم و امیدواریم بتوانیم با تقویت بنیه مالی تولید در حوزه مستند، کمک قوی‌تری به عمل آوریم تا مستندسازان عزیزمان پشتشان گرم‌تر باشد به اینکه در عرصه تولید حتما رسانه ملی در کنارشان خواهد بود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا سریال «پایتخت ۷» به نوروز امسال می‌رسد اظهار کرد: اطلاعات دقیق درباره سریال «پایتخت» را همکاران ما در سیما فیلم دارند، از آن‌ها سوال کنید. 

جبلی همچنین در مورد تاثیرات کم‌کاری‌های در عرصه موسیقی افزود: کم‌کاری صرفاً مختص صداوسیما نیست، بلکه همه دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ به ویژه در حوزه موسیقی حتماً کم‌کاری داشته‌اند، اما در مورد رسانه ملی ما علاوه بر تولیدات جدیدی که در بخش موسیقی مرکز داشته‌ایم، به تقویت آن پرداخته و توانستیم این بخش را به مرکز تبدیل کنیم که علاوه بر آن شعر نیز به آن اضافه شده و به عنوان یکی از سرفصل‌های دوره تحول صداوسیما باید از آن یاد کرد. 

وی ادامه داد: در حوزه شعر، تولید نماهنگ و موسیقی آثار و تجربیات خوبی را کسب کرده‌ایم، خصوصاً با توجه به موضوعاتی که اخیراً در بحران غزه شکل گرفت، شرایط جدیدی به اجرا گذاشته شد. بنابراین حتماً در عرصه‌های دیگر نیز می‌توانیم تولیدات مختلف دیگری را از رسانه ملی به اجرا بگذاریم. هفته گذشته نیز، قطعه جدیدی از ارکستر سمفونیک صداوسیما رونمایی شده که این نشان‌دهنده ظرفیت بسیار خوب و گسترده برای تولید آثار فاخر و قطعات ارزشمند است. 

رئیس سازمان صداوسیما افزود: باید به دنبال این باشیم که از موسیقی‌سازان و شاعران و همچنین از فعالان این حوزه حمایت شود تا بتوانیم از همه موسسات فعال در عرصه موسیقی، قوی‌تر، جامع‌تر و کامل‌تر عمل کنیم و با ذائقه مخاطب ایرانی هماهنگ‌تر بوده و آن‌ها را جذب کنیم. 

وی در خصوص سلبریتی محوری و تبعات آن افزود: بارها در این مورد صحبت کرده‌ام، اما در چند جمله معتقدم و باید تاکید کنم که چهره‌ها باید در خدمت مردم و کشور باشند تا ارزش‌ها، اعتقادات و فرهنگ اصیل اسلامی را گسترش دهند. همه عزیزان عرصه‌های فرهنگی و هنری که حاضرند با رسانه ملی همکاری کنند، دستشان را به گرمی می‌فشاریم و در صداوسیما همیشه برای آنان باز است. امیدواریم که چهره‌ها نیز در را به روی خودشان نبندند و از ظرفیت رسانه ملی به خوبی استفاده کنند. 

جبلی در مورد حضور محمدرضا گلزار در رسانه ملی گفت: نظر تخصصی در مورد اشخاص و برنامه‌ها توسط همکارانم در صداوسیما ارائه خواهد شد. 

وی در مورد اینکه چه سریال‌هایی می‌توانند از شبکه نمایش خانگی در رسانه ملی منعکس شوند، تصریح کرد: من پیش از این با مدیر «ساترا» سعید مقیسه گفت‌وگویی انجام دادم و او چندین سریال را پیشنهاد کرد که به نظرم قابل بررسی است و ما می‌توانیم از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنیم. چون قطعی نیست هم‌اکنون اعلام نمی‌کنم. 

رئیس رسانه ملی بیان کرد: البته این مهم تنها مختص آثار آماده نیست، بلکه فیلم‌نامه‌هایی نیز هستند که چنانچه مورد بررسی و تایید قرار گیرند، صداوسیما از آن‌ها حمایت خواهد کرد. بدین ترتیب این برنامه‌ها ابتدا در پلتفرم‌ها و سپس از طریق تلویزیون روی آنتن خواهد رفت. فیلم‌نامه‌های خوبی نیز ارائه شده و در حال تولید است که امیدواریم به زودی پخش شود. 

وی در مورد شبکه تهران تاکید کرد: شبکه تهران ماموریت و رسالتش صرفا برنامه‌های مختص شهر تهران است. اگرچه در دوره‌های مختلف سرنوشت‌های گوناگونی این شبکه را تحت تاثیر قرارداده است اما تصمیم این دوره و آینده ما، مختص بودن شبکه پنج سیما فقط برای شهر تهران است و البته تا قبل از انتخابات با همان مخاطبانی که در استان سروکار داشته، ادامه می‌دهد و به تدریج از تاریخ معینی تنها در استان تهران دریافت خواهد شد. این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود. 

جبلی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شاهد استفاده از سلبریتی‌ها در زمان انتخابات برای جلب مشارکت مردم خواهیم بود یا نه، گفت: چهره‌ها صرفاً برای استفاده موردی و یا مقطعی به کار گرفته نخواهند شد، بلکه چهره‌ها در خدمت مردم هستند و همکار رسانه در همه عرصه‌ها محسوب می‌شوند و در غم، شادی، صحنه‌های افتخار و اقتدار همیشه باید همراه مردم باشند. رسانه ملی هم بهترین تریبون برای چهره‌ها و در خدمت مردم است. یکی از این عرصه‌ها انتخابات خواهد بود و اگر این هم‌افزایی بین چهره‌ها، مردم و رسانه ملی رخ دهد، قطعاً می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. 

وی در مورد مستند «حضرت علی ابن باقر» بیان کرد: از آنجا که در جریان جزئیات این برنامه نیستم آن را پیگیری می‌کنم و شما نیز آن را پیگیری کنید. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *